Translate

Pagine

miercuri, 8 septembrie 2010

Paine impletita

Chiar daca pare complicata aceasta reteta e simpla,se prepara usor si este foarte aspectuoasa!

Ingrediente necesare:
  • faina 1 kg.
  • sare 2,5 lingurite
  • zahar 1 lingurita
  • un cub de drojdie proaspata(25 gr.)
  • 600 ml apa calduta
  • ulei 50 ml.

Mod de preparare:
Se prepara intr-un pahar(bol mai mic) maiaua,adica se desface drojdia cu apa calduta cu zahar si se presara un pic de faina.Faina se pune intr-un lighean mai mare si se amesteca cu sarea(cu o lingura am facut eu),dupa care se face un cuib in mijloc si cand maiaua este gata(5-10 min.) se pune in cuib si se incepe amestecarea cu faina.Se adauga treptat apa si se amesteca pentru obtinerea aluatului.Se adauga spre sfarsit uleiul obtinandu-se un aluat mai lipicios (nu l-am amestecat exagerat de mult,cam 10-15 min.).acesta se pune la asteptare cu un prosop deasupra minim 1 ora pentru crestere.Dupa ce a trecut timpul,se imparte aluatul in 6 parti acestea rulandu-se pana se obtin 6 suluri.Se unesc la capete si se aseaza rasfirate ca o mana.Se incepe impletirea sulurilor,intai cele 3 din mijloc intre ele dupa imaginatia fiecaruia.Se incalzeste intre timp cuptorul.Se aseaza painea formata intr-o tava pe hartie de copt(eu am presarat si putina faina,dar cred ca merge si fara) si se da la cuptor la 190° timp de 40 minute in functie si de cuptor).Rezultatul o paine super...pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu