Translate

Pagine

joi, 23 decembrie 2010

Muraturi,cantitati pentru anul viitor







Cum la anul nu vreau sa mai am...dificultati in a-mi aminti cantitatile necesare si cum anul acesta mi-am facut ...evidenta,am considerat util sa astern totul pe hartia blogului.Deci:
  1. Pentru varza murata am folosit la un butoias de 30 de litri urmatoarele: 10 verze potrivite(9 mi-au incaput de la inceput si una am adaugat-o pe parcurs),18 litri de saramura(1 lingura de sare grunjoasa neiodata la 1 litru de apa,cateva frunze de telina,cateva boabe de piper,cateva boabe de mustar.
  2. Pentru ardei iuti am folosit cam vreo 50 de ardei potriviti la 5 borcane si am mai adaugat pentru 1 litru: 500 ml.otet ,500 ml.apa,1 lingura sare,1 lingura zahar,2 linguri ulei,2-4 foi de dafin,piper boabe(7-8 la borcan),mustar boabe,hrean(1bucatica)
  3. Pentru gogosari,la 1 borcan de 1 litru au intrat 2 gogosari mari,1 morcov,5 manunchiuri mici de conopida,1-2 fasii mici de hrean,telina cateva frunze,2 foi de dafin,boabe de piper,boabe de mustar,amestec dupa gust(1 parte otet,2 parti apa,1 lingura de miere(zahar),1,5 lingurite sare la 1 litru amestec...anul acesta amestecul a fost la 4 l apa,1,250 l otet,6 linguri zahar,4,5 lingurite sare,7 foi dafin,mustar 1 lingurita de boabe,piper 1 lingurita de boabe
  4. Pentru gogonele,la 1 borcan de 5 litri au intrat,33 gogonele micute si lunguiete cca.2,5 kg.,3 morcovi mari,5-6 fasii de hrean,1/5 conopida,20 boabe de piper, 1 lingurita de boabe de mustar,cateva foi de telina,iar saramura e aceeasi ca la varza,1 lingura de sare grunjoasa neiodata la 1 litru de apa,si ia cam 1,5 litri borcanul de 5l.
In total,am luat 10 verze potrivite,mai turtite(aplatizate,3 legaturi mari de telina,cu multe frunze,2 conopide mari,4 kg.de morcovi mari si grosi,5 bucati de hrean(mari,chiar daca am folosit mai putin),40 bucati gogosari,cam 20 kg. gogonele,boabe de piper(1 punga de la Erboristerie) si la fel boabe de mustar,sare grunjoasa am folosit cam 1 kg.,otet(nu-mi amintesc:).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu